Niin. Se on meille jokaiselle tuttu tunne. Nälkä. Aiheuttaa monenlaisia oireita. Toiset tuntevat vain, että vatsa on tyhjä, toisia alkaa heikottaan ja toiset kuten minä, tunnen välillä vatsan tyhjyyttä, mutta yleensä aina tunnen lisääksi muutakin nälissäni. En aina huomaa, että se johtuu nälästä. Kiukku nimittäin. Jostain kumman syystä olen ihan hirviö silloin kun minulla on nälkä. Silloin kun on siis ihan oikea nälkä!

Nälkäähän on monenlaista. Esimerkiksi minä "tunnen nälkää" silloin kun olen depis. Kun elämä potkii oikein kunnolla ohimoon, niin ruoka lohduttaa. Tai luulen niin. Ei ihme, että sitä ollaan ylipainoinen, lihava, obeesi.
Elintasosta tämä ei ainakaan johdu, vaan siitä kauniin yksinkertaisesta tosiasiasta, että ehkäpä olen tavallista masentuneempi ihminen. No en.
Ehkä olenkin vain ahmatti ja ruuan ja makean perso?

Lihavat on lepposii! On joku sanonta. Mistä tullut, sitä en muista. Kuullut kyllä olen. Mutta harvinaisen paikkansa pitävä. Ainakin minun kohdallani. Sanotaan myös, että lihavat on hyvän tuulisia.
Onko ihme? Meidän ei tartte jatkuvasti punnita mitä suuhumme laitamme ja montako kaloria tässäkin patukassa on!
Vaikka ehkäpä syytä ois..